Min graviditet!

När fick du reda på att du var gravid? I början av Mars
Var bebisen planerad? jupp
Mådde du illa mycket? Inte alls.
Hur blev ditt hår? som vanligt. ingen förändring
Hade du mycket halsbränna? aa i slutet. guud va jobbigt det var!
Grät du för ingenting? Njaa.. ibland..
Var du känslig? ja
Vad gillade du för mat? Mc donalds. och cola hahaha blev coca cola beronde.
När kände du bebisens första sparkar? 9 juli 2009.
Var du ofta orolig? JAAA
När började du läcka bröstmjölk? ca 3 månader innan födseln.
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? 1 eller 2 st.
Sparkade bebisen mycket? ja heeela tiden. han var en riktig rocky i magen.
Fick du bristningar? aa :(
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? för att det va planerat. och vi ville ha barn.
Blödde du någongång? ingenting :)
Levde du på som vanligt? japp
Hur gammal var du när du blev gravid? 19
Hur tog dina föräldrar det? jätte bra. dom blev helt överlyckliga.
Hur tog din partner det? han blev jätte glad, så efter den nyheten friade han.
Hur ofta gick du till mvc? i början var det 1 gång i månaden. Mot slutet varannan vecka.
Hur många ultraljud gjorde du? 1 rutinultraljud. 1 3d ultraljud. 1 tillväxtkontroll ultraljud.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? så enkel som möjligt.
Hur började din förlossning? förvärkar natten innan. sen blev dom starkare å starkare så jag åkte in dagen efter.
Hur många timmar tog din förlossning? ca 13 timmar.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 3,5 cm.
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och ryggbedövning.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? ca. 25 min.
Blev det komplikationer? inga tack å lov.
Fick du sy? 1 stygn.
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna. (tror jag)
Var du rädd för något? Att det skulle bli komplikationer.
Skrek du? aaa lite haha bara lite. ;)
Hur många var inne i förlossningsrummet? Barnmorska, undersköterska, Gökhan och min mamma.
Hade du någon nära med dig? Min mamma och gökhan.
Hur var vikt och längd? 2880 g och 47 cm.
Ögonfärg: Grå blå.
Hårfärg: Ljusbrunt
Ammade du? Jepp
Ammar du nu? nope.
Hur gammal är bebisen nu? den 19 blir han 4 hela månader. ågg min plutt har blivit så stor.
Vad tyckte du om förlossningen? Oförglömlig och det bästa jag gjort i hela mitt liv!
Vill du ha en till? Kanske 2 till ;)
Planerar ni ett till? nopp.
När kommer andra barnet? När gud vill.
Vilken vecka födde du i? Vecka 38

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0